LOK

Mad Max - EBK

Valkeakoski, Liikuntahalli

Futsal-Liigajoukkueelle voitto Valkeakoskelta!

EBK matkusti lauantaina ryöstöretkelle MAD MAX:n kotiluolaan Valkeakoskelle. MAD MAX juhli kunnan 100-vuotisjuhlia, mutta siitä huolimatta EBK päätti niin sanotusti ”pilata” kekkerit.

Ottelu oli kaikinpuolin loistava kolmen pisteen lisäksi, sillä joukkue taisteli kynsin ja hampain maaleistaan ja piti päänsä kylmänä ottelun päätökseen saakka.

Valkopaidat laittoivat kaasun pohjaan heti matsin alusta, ja Amanda Pitkäsen upeaa taistelumaalia päästiin tuulettamaan pelikellon näyttäessä aikaa 02:55. MAD MAX vastasi huutoon kuitenkin vain 12 sekuntia myöhemmin Kiia Immosen laitahaastosta seuranneen laukauksen ansiosta. Sen jälkeen EBK:n Anastasia Tkatsjova ehti laittaa epäsuorasta vaparista pallon maaliin, mutta se hylättiin EBK pelaajan ollessa liian lähellä vastustajan muuria. Kotijoukkue painoi lisää kaasua ja meni jo 2-1 johtoon Noora Alastalon maalilla ajassa 04:58. Sen jälkeen ottelu oli tasaista, mutta vierasjoukkue haki tasoitusta hanakasti. Lopulta Julia Säppi pääsi laittamaan 08:36 Saana Laineen alustuksesta pelin 2-2 tilanteeseen. 09:54 Saana Laine pääsi kokeilemaan myös 10-metristä vastustajan rikkeiden täyttyessä, mutta kotijoukkueen Erika Rantala torjui yrityksen.

Toinen puoliaika alkoi edelleen tasaisissa merkeissä, molempien joukkueiden hakiessa johtomaalia. MAD MAX pelasi useasti myös lentävällä maalivahdilla Tytti Mikkolan noustessa ylös, mutta vieraat pitivät maalinsa puhtaana. Rikkomuksia tuli läpi ottelun molemmin puolin, mutta uudelleen ei kympille päästy. Aivan ottelun päätösminuuteilla EBK sai vapaapotkun hyvästä paikasta, ja nuori pivotpelaajamme Bea Asp laittoi pallon vasemmalla jalallaan verkkoon ajassa 37:46. Siitä alkoi vieraiden taisteluminuutit, jotta pystyttiin pitämään peli 2-3 tilanteessa. Lopulta EBK sai ansaitun maalin Anastasia Tkatsjovan tykin seurauksena vain 20 sekuntia ennen päätössummeria. Näin tulostaululle jäi 2-4 lukemat.

Upea voitto valkopaidoilta ja kolme pistettä kotiin!

Ottelun parhaana pelaajana palkittiin EBK:lta Julia Säppi ja pelin lokiksi kruunattiin Anastasia Tkatsjova.

Seuraavan kerran pisteistä taistellaan jo tiistaina, kun paikalliskamppailussa kohdataan GFT Opinmäessä. Tervetuloa paikanpäälle tai ruudun ääreen!

Joukkueen ajankohtaiset ottelut

Ei otteluita