LOK
EBK Futsal Naiset, Naisten Futsal-Liiga

EBK - RaiFu

Espoo, Opinmäen liikuntahalli

Häviö kauden toisessa kotipelissä RaiFu:a vastaan

Pisteet lähtivät vikkelän RaiFu:n matkaan sunnuntaina 8.10.23 pelatussa EBK:n toisessa kotipelissä. EBK:lla oli tiedossa, että RaiFu on joukkueena taitava ja hyvin liikkuva, mutta silti kotijoukkue ei onnistunut estämään heitä maalinteossa.

Peli alkoi tasaväkisissä tunnelmissa. Molemmilla joukkueilla oli paikkansa, mutta avausmaalia saatiin silti odotella aivan ensimmäisen puoliajan loppuun. Ajassa 18:06 RaiFu:n pivot Stella Enwena sijoittaa pallon varmasti maaliin Tiiu Lehtosen syötöstä. RaiFu johtaa 0-1. Heti perään EBK:lta tuli hieman heikko poikittaissyöttö, mistä vastustaja pääsi ylivoimahyökkäykseen. Laidasta läpi tullut Tiiu Lehtonen syöttää pallon kohti takatolppaa, mistä Kia-Mari Muurinen laittaa pallon maaliin. Tämän seurauksena puoliajalle lähdettiin lukemissa 0-2.

Toisella puoliajalla RaiFu aloitti vauhdikkaasti. Kun puoli minuuttia oli kulunut, Kia-Mari Muurinen laittaa pallon maaliin toistamiseen ja syöttäjänä toimii taas Tiiu Lehtonen. Hetkeen ei tullut maaleja, mutta ajassa 26:55 Saana Laine riistää pallon hyökkäysalueella ja laukoo sen maaliin kaventaen EBK:n tappioasemaa yhdellä maalilla. Tilanne on siis 1-3.

Ajassa 31:23 Kia-Mari Muurinen tekee hattutempun. Syöttö tuli jälleen Tiiu Lehtoselta. Minuutin kuluttua Stella Enwena puolestaan katkaisee EBK:n hiljaisen syötön ja täräyttää taululle lukemat 1-5. Kavennusta tavoitteleva EBK aloittaa ylivoimalla pelaamisen ja ottaa viidenneksi kenttäpelaajaksi Milja Korhosen. Ylivoimalla EBK ei varsinaisesti saanut aikaseksi maaleja, mutta pallo ei myöskään enää mennyt EBK:n maaliin. Pelin loppuvaiheilla ajassa 36:05 RaiFu tekee kuudennen rikkeensä ja EBK pääsee laukomaan kymmenestä metristä. Pallon taakse asettuu Saana Laine ja hän ampuu kovaa oikeaan ylänurkkaan parannellen kotijoukkueen lukemia.

Ottelu päättyy 2-5 vierasjoukkue RaiFu:n voittoon. RaiFu:lta parhaana pelaajana palkittiin hattutempun tehnyt Kia-Mari Muurinen ja EBK:lta kaksi maalia viimeistellyt Saana Laine. EBK:n lokkipalkinnon sai koko pelin ajan uurastanut Mathilda Carpelan.

EBK:n seuraava peli on lauantaina 14.10.23 klo 15:00 Valkeakoskella. Silloin vastaan asettuu nousijajoukkue Mad Max. Seuratkaa peliä Ruudusta tai tulkaa paikan päälle kannustamaan!

Joukkueen ajankohtaiset ottelut

Ei otteluita