SYY
Naiset, Naisten Ykkönen

ONS - EBK   2 - 0

Castren TN

Kahden ottelun viikko päättyi tappioon Oulussa

ONS - EBK su 12.9.

Matkaan lähdettiin jälleen hieman laihalla miehistöllä, kun loukkaantumiset ja syysflunssa iskivät kyntensä Espoolaisiin. Liekö Rauman reissu verottanut pelaajia?

Matka aloitettiin varhain aamulla, kun 12 pelaajan rosteri saapui kukonlaulun aikaan Helsinki-Vantaalle. Päivän ensimmäinen stoppi oli Oulun Baari lounaan merkeissä. Kentälle saavuttiin hyvissä ajoin, ja pelisää näytti ikävän kostealta.

1. puoliajan taktiikka noudatti hyvin tarkasti Rauman pelikirjaa, mutta toimi huomattavasti huonommin.

ONS pääsi 1-0 johtoasemaan, kun kulman jälkitilanteessa pallo mäiskähti epäonnisesti EBKn pelaajan reiteen ja vieri maaliin.

Minuutilla 12 ONS iski taululle 2-0 lukemat Inka Sarjanojan hienon yksilösuorituksen päätteeksi.

EBK ei tästä hätkähtänyt, vaan jatkoi työntekoa ja saikin aikaiseksi muutaman hyvän tilanteen vastustajan maalille. Tauolle siirryttiin 2-0 lukemissa.

EBK muutti taktiikkaa 2. puoliajalle, ja siirtyi tuttuun 4-4-2 muodostelmaan. ONS hallitsi enemmän palloa ja saikin muutaman vaarallisen tilanteen, mutta Iida Peltola hoiti nämä varmoin ottein. EBKn uusi taktiikka toimi huomattavasti paremmin, ja joukkue tuntui saaneen paremman peli-ilmeen tauolta tullessaan. EBKlla oli omat tilanteensa tasoittaa tai mennä jopa johtoon, mutta viimeistely uupui.

Kaikesta huolimatta viikosta jäi hyvä fiilis; joukkue taisteli pelit loppuun asti kapealla miehistöllä vaikkei pisteitä herunutkaan.

Seuraava ottelu pelataan lauantaina 18.9. Keski-Espoossa, kun EBK saa vieraita Rovaniemeltä.

Tilastot
ONS