Täydet pisteet kahdesta ekasta pelistä!
Julkaistu: 31.10.2021 21.35

Täydet pisteet kahdesta ekasta pelistä!

EBK - PiPS 4-0 (24.10.)
Pelipaikalle saavuttaessa pystyi aistimaan että tunnelma ennen kauden ensimmäistä ottelua oli odottava. Valmistautuminen kauteen oli aloitettu hyvissä ajoin ja alla oli muutama kova treenimatsi. Vastaan asettui PiPS, yksi sarjanousijoista ja siten uusi tuttavuus. Vierasjoukkueen toteuttama pelaajavartiointi yllätti ja se pääsi sekoittamaan pakkaa. Ratkaisuja ei tuntunut löytyvän helposti ja peli oli paikoitellen hiukan sekavaakin. Tuomarien linja oli suhteellisen salliva ja kovaa pelaaminen toi oman mausteensa.

3:21 Miian veto jäi pyörimään maalin eteen, jossa Niina aloitti armottoman vääntämisen ja sai kun saikin lopulta koukattua pallon maaliin.
9:53 Anna sai pivotin paikalla pallon vankkaan suojaukseen ja jakoi pallon viereen juosseen Niinan eteen. Niinan tulinen kärkkäri ohitti maalivahdin toistamiseen.
14:16 Anna oli jälleen rakentelemassa maalipaikkaa, kun hän löysi syötöllään Empun. Emppu haastoi rohkeasti, sai jalan vapaaksi ja sijoitti tarkan vedon taka-alakulmaan.
29:37 Pallo pelattiin pivotin paikalla häärineelle Empulle, joka antoi ovelan rullan taakseen, suoraan Miian juoksulinjalle. Miia pääsi tinttaamaan kärkkärillä pallon maaliin lähietäisyydeltä.

Kotijoukkueen parhaana pelaajana palkittiin Niina, joka teki näyttävän paluun pitkän tauon jälkeen.

Päävalmentaja Janne Laineen kommentit pelistä
"Vaikea ottelu meille, jännitettiin kovasti ja moni tuntui pelaavan alle oman osaamisensa. Vastustajan pelityyli aiheutti meille harmaita hiuksia. Onneksi Iida oli maalissa hyvällä pelipäällä ja toinen kentällinen sai voittoon tarvittavat maalit tehtyä."

PEPO - EBK 0-4 (30.10.)
Ensimmäinen vieraspeli pelattiin Lappeenrannassa toista sarjanousijaa, PEPOa vastaan. PEPO on seurana EBKlle hyvinkin tuttu jalkapallon puolelta muutamien takaa. Futsalissa emme kuitenkaan vielä olleet kohdanneet. PEPOn ensimmäisestä ottelusta oli skoutattu pyrkimys pelata lähinnä pitkiä palloja vahvoille pivoteille ja jatkaa siitä. Ensimmäisellä puoliajalla ei kotijoukkueella ollut erityisen vaarallisia paikkoja, mutta nuo korkeat, pitkät pallot aiheuttivat pientä hämmennystä pohjalla. PEPO sai homman rullaamaan huomattavasti paremmin toiselle puoliajalle ja heillekin tippui maalipaikkoja. Vedot olivat kovia ja tahtotila tuntui syttyneen. Siitä huolimatta me olimme ainoita, jotka lopulta onnistuimme maalinteossa, hyvä niin.

0-1, 0-2 ja 0-3 maaleista vastasivat kaksikko Saana (2+1) & Matte (1+2). Viimeisen niitin pääsi antamaan maalissa pelannut Tytti, joka sai potkaistua pallon torjunnan jälkeen tyhjiin.
Espoolaisten parhaaksi valittiin kovaa töitä tehnyt Saana.

Päävalmentaja Janne Laineen kommentit pelistä
"Edellisestä ottelusta kokoonpanosta jäi esteiden vuoksi sivuun neljä pelaajaa ja kaksi pelaajaa pelasi ensimmäisen virallisen ottelunsa joukkueessa. Pari viimehetken poisjääntiä muokkasivat kentälliset vielä uuteen uskoon. Näistä haasteista huolimatta joukkueelta ehjä esitys ja monelle pelaajalle myös huomattava tasonnosto ensimmäiseen otteluun verrattuna. Hyvä tekemisen meininki oli aistittavissa jo lämmittelyn aikana. Maalissa Tytti torjui tutun varmasti ja piti meitä voitossa kiinni toisen jakson vaikeina hetkinä. Tähän päälle vielä osuma tyhjiin, joten hieno suoritus! Divaridebytantti Saana Laine pelasi huikean ottelun hoitaen pohjatonttinsa mallikkaasti ja tekemällä päälle tehot 2+1. Molemmissa hänen osumissaan syöttöpiste hyvän ottelun pelanneelle Mathilda Carpelanille, joka täydensi onnistumisensa tehden joukkueen kolmannen maalin ylärimasta kimmonneesta paluupallosta."

Seuraavat ottelut
7.11. EBK - PU-62 Opinmäen liikuntahalli
Kolmas sarjanousija PU-62 on antanut ensimmäisissä otteluissa myrskyvaroituksen, voittamalla molemmat ottelut 13-0 maalierolla. Joukkueesta on syytä merkitä ainakin yksi erityisen tehokas pelaaja, Ramos joka on mättänyt 8+2 tehot. Katsomoon toivotaan kannattajia tähän jännitysnäytelmään.

14.11. FC Nokia/2 - EBK Harjuniitty
Kaavan mukaisesti neljänteen matsiin saamme vastaan neljännen sarjanousijan, FC Nokia/2:sen. Nokian edustusjoukkueen noustessa liigaan, saivat he nostettua ressun ykköseen. Ensimmäisten otteluiden kokoonpanojen perusteella ressun mukana pelailee muutamia edustusjoukkueen riveissäkin nähtyjä pelaajia, joten Nokia on nousijoista se tutuin. Tiedämme että seurassa panostetaan futsaliin ja se näkyy.