EBK FS 2023-2024 kausiennakko
Julkaistu: 12.10.2023 21.25

EBK FS 2023-2024 kausiennakko

Lauantaina avataan kausi ja sen ansiosta fiilistellään tulevaa kautta kausiennakkolla!

EBK FS säilytti sarjapaikan kaudella 22-23 miesten Ykkösessä voitolla 3. viimeisellä kierroksella, kun pohjoisesta saapui 10 ottelun tappiottomalla putkella ollut Oulun Tervarit. Kauden loppusijoitus oli 9.

Nyt kausi 23-24 on edessä ja joukkue on nälkäinen, sekä halu parantaa suoritusta viime kaudelta on suuri!

Miesten Ykkösessä nähdään tuttuja, sekä uusia kasvoja. FC Kiisto palaa takaisin Ykköseen Liigan tason ollessaan liian vaativa, mutta joukkuetta ei missään nimessä kannata aliarvioida! Joukkue tulee varmasti taistelemaan kärkisijoista. Näiden lisäksi kärkisijoista tulee todennäköisesti tuttuun tapaan taistelemaan KF Kosova, JoSePa, PJK sekä TP Kaarle.

Ykkösen nousijat:

• Ilves FS, joka on kulissien takana koonnut vahvan joukkueen paperille. Kenties tämän sarjan musta hevonen?
  • FC Sport Vaasa, josta täytyy taistella tärkeät pisteet putoamistaistelun välttämiseksi. Legendaarinen FutisForum ennakoi Sport Vaasaa putoamistaisteluun.
  • Jämsänkosken Ilves, josta täytyy myös puristaa tärkeät pisteet. FutisForumissa on hehkutettu kotipelien tunnelmasta, mutta joukkueen taso selviää myöhemmin.

Jo heti kahdessa ensimmäisessä EBKn otteluohjelman matsissa asettuu kovia vastustajia. KF Kosova kotona, jonka jälkeen Ilves FS Tampereella. Joukkue on erittäin motivoitunut saada tuloksia heti alkuun, mutta niitä ei tule saamaan helpolla. Pitkiltä tappioputkilta täytyy välttyä tällä kaudella ja sen sijaan rakentaa tasaista kautta. Joukkueella riittää varmasti rahkeet siihen ja parhaimpina päivinä joukkueen potentiaali on nähty!

Joukkueen runko on saatu pidettyä hyvin kasassa, jonka ympärille on tuotu lisävahvistuksia! Kapteeni Dhiaa Al-Shemari johtaa myös tälläkin kaudella joukkuetta parketilla, joka pelasi Ibrahim Mustafan kanssa eniten otteluita joukkueesta, 20/22. EBK FS pistepörssin paras pelaaja Jonas Zaknoun jatkaa myös sinisissä! 19/22 peliä kaudella 22-23 tolppien välissä torjunut Eemeli Ahvenniemi pelaa jo 6. kautta EBK FS riveissä.

EBK FS uudet vahvistukset kaudelle 23-24 liittyneet ovat Oskari Hietanen, Ermir Suka, Miska Korlin, Henrik Pullinen ja Yusuf Jelen.

Kotiottelut pelataan Leppävaaran liikuntahallilla ja paikan päällä palvelee kahvio. Jalkapallokausi on ohi, joten nyt on aika juosta kylmyyttä karkuun seuraamaan futsalia sisälle! Perhe ja kaverit mukaan ja kannustamaan isät, veljet, pojat, serkut, pikkuserkut, sokeriserkut ja kaverit menestykseen!

Nähdään tulevana lauantaina 14.10 17:30 Lepuskissa! Vastassa KF Kosova Turusta.

Kuva: Oskar von Essen // @oskar_adventure