Yksi piste ja jatkoaikatappio Salosta
EBK Futsal NaisetJulkaistu: 11.12.2023 09.15

Yksi piste ja jatkoaikatappio Salosta

Toinen kierros on saatu myös vauhtiin joukkueemme osalta ja kohtasimme viikon toisessa ottelussa FC Halikon Salohallin upeissa puitteissa ja lähes 200 päisen yleisön edessä. Edellinen kohtaaminen päättyi tiukan taiston jälkeen EBK:n kotivoittoon, mutta tällä kertaa Halikko veti pidemmän korren voittaen espoolaiset jatkoajalla 3-2 (2-2).

Ottelu alkoi vieraiden pirteällä ja vauhdikkaalla pelillä ja ensimmäistä maalia päästiin juhlimaan jo 31 sekunnin jälkeen. Amanda Pitkänen taisteli pallosta juoksukisassa vastustajan pelaajan kanssa, jonka jalasta pallo kiersi lopulta maaliin. Ensimmäinen maali merkattiin siis Halikon omaksi maaliksi.

EBK jatkoi hyvää ja rohkeaa pelaamistaan ja pääsi jo 0–2 johtoon(ajassa 05:30) hyvän prässipelaamisen seurauksena. Miia Koppanen alusti Emilia Jaatiselle pallon maalin eteen ohi maalivahdin ja puolustajan, josta Jaatinen laittoi pallon erehtymättä tyhjään maaliin.

Halikko ei jäänyt murehtimaan maaleja kauaa, vaan kotijoukkueen kapteeni Elli Laaksonen kavensi ottelun 1–2:een ajassa 07:01. Vain minuutin päästä kotijoukkue pääsi juhlimaan uudestaan, sillä Silja Luukkainen tasoitti pelin 2–2. Loppuosa ensimmäisestä puoliskosta pelattiin tasaisissa merkeissä.

Toinen puolikas pelistä jatkui samalla agendalla, eli tasaisella kamppailulla johtomaalista. Vuoroin kumpikin joukkue painosti enemmän, mutta maaleja ei vain syntynyt. Pian 40 minuuttia tehokasta peliaikaa oli saatu pelattua tulostaululla näkyen edelleen samat 2–2 lukemat.

Tämä tarkoitti siis viiden minuutin jatkoaikaa. Jatkoaika oli edelleen tasaista kamppailua. Vaarallisia maalipaikkoja pääsi luomaan kumpikin joukkue. Jatkoaikaa oli jäljellä vain vajaa puoliminuuttia, kun Halikon Olivia Haapasen matala, kova laukaus pääsi livahtamaan espoolaisten maaliin. EBK yritti vielä pelata ylivoimaa viimeiset sekunnit, mutta valitettavasti emme saaneet aikaiseksi tarpeeksi vaarallista tilannetta.

Jälleen kerran erittäin tasainen ottelu oli näin saatu päätökseen espoolaisten lähtiessä kotiin yhden pisteen kera. FC Halikon parhaan pelaajan palkinnon nappasi Katariina Marttila. Meiltä ottelun parhaana pelaajana palkittiin kapteeni Emilia Jaatinen. Lisäksi EBK:n oman joukkueen lokkipalkinto suuntasi tällä kertaa Anna Rauvanlahdelle.