Otteluraportti: Toinen maaliton ottelu Keski-Espoossa
NaisetJulkaistu: 07.08.2024 14.24

Otteluraportti: Toinen maaliton ottelu Keski-Espoossa

Maalittomat tasapelit venyivät putkeksi viime lauantaina, kun FC Lahti ja EBK tasasivat pisteet Naisten Ykkösen kotiottelussa Keski-Espoon urheilupuistossa.

Lauantaina pelattu ottelu ei tarjonnut suurta draamaa, kun EBK ja FC Lahti tasasivat pisteet. Kokonaisuudessaan Keski-Espoossa nähtiin kotijoukkueen osalta hieman hitaasti käynnistynyt ottelu, jossa ensimmäisen 45 minuutin uinumisen jälkeen joukkueen pelimoottori saatiin käynnistettyä toiselle puoliajalle. Paikoille päästiin ottelussa muutamaan kertaan, mutta toiveet maaleista jäivät edelleen täyttymättä.

Vierasjoukkue sai ensimmäisellä puoliajalla luotua vaaraa EBK:n maalille, mutta espoolaisten puolustus osoitti jälleen erinomaisuuttaan. Ensimmäisen jakson aikana eivät EBK:n pelaajien ajatukset näyttäneet kohtaavan. Pallo palasi nopeista murtoyrityksistä usein lahtelaispuolustuksen haltuun.

Toisella puoliajalla EBK löysi jälleen sille tutun peli-ilmeen. Pallonhallinta- ja kamppailupelaaminen paranivat selkeästi. Myös kentälle tulleet vaihtopelaajat Sini Mäkinen, Enni Saarni, Aino Joki ja Naisten Ykkösen debyyttinsä ottelussa tehnyt Elsa Rinta-Kokko toivat uutta virtaa espoolaisten peliin. Pallo saatiin jo lähes lahtelaisten maaliin toisella jaksolla, mutta lahtelaispuolustuksen onnistui selvittää tilanne. Vastustajajoukkue puolestaan ei pystynyt enää toisella jaksolla aiheuttamaan vaaraa espoolaisten maalille, joten peli vihellettiin kahden lisäaikaminuutin jälkeen päättyneeksi 0-0.

Parhaan pelaajan palkinnon ansaitsi ottelusta keskikentällä ahkeroinut Mari Kalliovaara.

Ottelukokoonpanot Tulospalvelussa: