Otteluennakko: VJS-EBK
NaisetJulkaistu: 16.08.2024 19.38

Otteluennakko: VJS-EBK

EBK kohtaa VJS:n huomenna 17.8. klo 15.00 Myyrmäen jalkapallostadionilla.

Runkosarjan pelit käyvät vähiin, kun jäljellä on enää kolme ottelukierrosta. Huomisen vierasottelun vastustaja VJS on tällä hetkellä sarjan jumbona, ja se tarvitsee kipeästi pisteitä parantaakseen asemiaan taistella sarjapaikasta. VJS on espoolaisille tuttu vastustaja jo monen vuoden takaa. Joukkueiden kohtaamiset ovat olleet pääasiassa tasaisia vääntöjä, joissa kuumilta tunteilta ei olla vältytty.

Edellisen keskinäisen ottelun EBK vei kotona nimiinsä peräti 3-0. Samaa tavoitellaan huomennakin, jotta espoolaiset pysyisivät tiukasti voittojen tiellä. EBK:n keskikenttäpelaaja Sini Mäkinen analysoi tulevaa peliä seuraavasti:

"VJS:n kausi ei ole tähän mennessä sujunut tuloksellisesti kovinkaan hyvin ja pisteet ovat nyt heille elintärkeitä putoamiskamppailua ajatellen. Useista heikoista tuloksista huolimatta he ovat kuitenkin osoittaneet sarjan aikana pystyvänsä haastamaan myös kärkipään joukkueita ottamalla voiton TPS:sta sekä pelaamalla tasan HJK Akatemian kanssa. Vastustajaa ei siis kannata lähteä aliarvioimaan pelkän sarjataulukon perusteella."

Mäkinen uskoo hyvän perustekemisen johtavan kuitenkin EBK:n kannalta suotuisaan tulokseen.

"Muutaman vähämaalisen pelin jälkeen onnistuimme vihdoin viime viikolla käyttämään maalipaikkamme paremmin hyväksi, mikä näkyi heti tulostaululla viiden maalin voittona. Myös puolustuspää on jatkanut vahvaa tekemistään edellisen pelin ollessa jo neljäs nollapeli. Joukkueessa on ollut hyvä fiilis edellisen voiton jäljiltä, joten tästä on hyvä lähteä Myyrmäen stadionille hakemaan kolme pistettä!"

Tervetuloa kannustamaan EBK voittoon Myyrmäessä!