Otteluraportti: Viime hetken pistejako VIFK:n kanssa
NaisetJulkaistu: 01.07.2024 11.16

Otteluraportti: Viime hetken pistejako VIFK:n kanssa

EBK kohtasi lauantaina vaasalaisen VIFK:n. Kotijoukkue oli loistavalla pelipäällä, ja ottelu eteni vahvasti EBK:n hallinnassa. Maalipaikoille päästiin jo avausjaksolla useita kertoja, mutta kuin noiduttuna, ei pallo päätynyt vastustajan maaliverkkoon asti sitten millään. Tauolle siirryttiin 0-0 lukemissa.

Toinen jakso jatkui ottelunkuvalta samanlaisena kuin ensimmäinen. Vaasalaiset eivät paikoille päässeet, mutta EBK jatkoi painettaan vastustajan päässä. Vasta 76. minuutilla EBK:n laitapelaaja Enni Saarni onnistui vihdoin ansaitusti. EBK siirtyi sarjakärkeä vastaan 1-0 johtoon.

Ottelun lopun häämöttäessä vaasalaisten kirivaihe alkoi käynnistymään. Vaikka EBK:lla oli haasteita pitää hallinta vastustajan kenttäpuolella, oli kotijoukkue kuitenkin edelleen kuskin paikalla ottelussa. Vaasalaisten yritykset eivät juuri aiheuttaneet isoja ongelmia puolustukselle.

Synkkä hetki koettiin kuitenkin aivan pelin loppuhetkillä, kun vaasalaisille avautui hyvä tilaisuus nopeasta murrosta. EBK:lle sattui oikeassa laidassaan nukahdus, jonka ansiosta vastustaja pääsi etenemään EBK:n boksiin. Tilanteessa selän puolelle jääneen puolustajan epäonnisesta kontaktista tuomittiin vastustajalle rankkari, jolla VIFK:n Sofia Matikainen kuittasi joukkueensa tasapeliin.

Pelin parhaana pelaajana palkittiin kotijoukkueelta maalintekijä Enni Saarni, joka pelasi nyt ensimmäiset isot minuutit Naisten Ykkösessä loukkaantumisensa jälkeen.

Isosta pettymyksestä saadaan varmasti virtaa seuraavaan otteluun. Uusi mahdollisuus EBK:lla on jälleen ensi viikolla, kun se kohtaa TPS:n vieraissa Veritas Stadionilla.

Kokoonpanoihin pääset tutustumaan alla olevasta linkistä: