Otteluraportti: EBK voittoon Turussa
NaisetJulkaistu: 10.07.2024 09.20

Otteluraportti: EBK voittoon Turussa

EBK otti tärkeän 0-1 vierasvoiton lauantaina Turussa.

Avausjaksolla nähtiin tilanteita molemmissa päissä. EBK:n hyökkäykset tuottivat jälleen hyviä maalintekotilanteita, joista lähteneet viimeistely-yritykset kuitenkin kolisivat maalikehikossa. Kokonaisuudessaan pelissä nähtiin espoolaisilta kolme laukausta tolppaan.

Vastustajajoukkue TPS pääsi myös ensimmäisellä puoliajalla pariin kertaan hyville maalintekosektoreille, mutta yritykset päätyivät maalin ohi. Lisäajalla juuri ennen puoliajan päättymistä EBK sai helpottavan johtomaalin, kun keskikenttäpelaaja Essi Rauhamaa päätti kokeilla itse kauempaa. Kova laukaus kohti vasenta yläkulmaa upposi komeasti turkulaisten maaliverkkoon.

Toinen jakso oli jo vahvempaa pallonhallintaa EBK:lta. TPS sai muutamia katkoja ja vastahyökkäyksen aihioita, mutta EBK:n puolustus siivosi ne kurinalaisesti. Peli vihellettiin päätökseen neljän lisäaikaminuutin jälkeen.

Seuraava Naisten Ykkösen ottelu pelataan 20.7. klo 14.00 Ilves/2:ta vastaan Keski-Espoossa!