Aikuisten kuntofutis talvella 2023-2024

Hyvän vastaanoton seurassamme saanut uusi aikuisfutistoiminta jatkuu. Toiminnan tavoitteena on tarjota aikuisille yhteisöllisen liikunnan sekä uuden oppimisen riemua. Jalkapallo on oivallinen ja turvallinen liikuntamuoto kaiken tasoisille liikkujille.

Harjoitukset järjestetään talvella seuraavasti:
- Sunnuntai klo 16-17 harjoitellaan TN2:llä (Kylävainiontie 20)

Hinta: 10 € / kerta, joka sisältää toiminnan kustannukset kenttävuorojen ja valmennuksen osalta. Ilmoittautuminen talvikaudella tehdään kuukausittain. Minimiryhmäkoko jolla toimintaa järjestetään on 15 henkeä.

Meillä käy seuraavat liikuntaedut: Smartum, Edenred ja E-passi.

Ilmoittaudu mukaan!. Ryhmän toiminta alkaa su 5.11.2023 ja mukaan voi liittyä myöhemminkin, harjoitteluryhmään mahtuu 40 harrastajaa.

Ilmoittautumisen voi tehdä täällä.

FFkuntofutiksen toiminta perustuu tanskalaiseen Football Fitness (University of Southern Denmark, Prof. Peter Krustrup) konseptiin. Tanskassa on jalkapallon terveysvaikutuksia tutkittu tieteellisesti jo yli 20 vuotta ja Football Fitness konsepti on todettu näyttöön perustuen terveyttä edistäväksi. Tieteellisissä tutkimuksissa on havaittu, että tämän konseptin mukaisella 12 viikon harjoitusjakson aikana, kahdesti viikossa 60 min harjoittelulla, saadaan positiivisia vaikutuksia kestävyyskuntoon, lihas-, rasva sekä luuston massaan yhteensä enemmän kuin esim. verrokkilajeissa hölkkä, intervallijuoksu ja voimaharjoittelu. Palloliitto toimii konseptin maahantuojana ja kouluttajana Suomessa. Football Fitness kuntofutis ohjaajana meidän seurassa toimii Leena Lassila, hän on terveysliikunnan ja urheiluseuratyön pitkänlinjan ammattilainen sekä pohjakoulutukseltaan Kuntoutuksen ohjaaja (AMK).

Konseptipohjainen kuntofutis soveltuu heille, jotka haluavat tehokasta ja kehittävää liikuntaa, joka on samalla hauskaa! Harjoituksissa jokainen otetaan yksilönä huomioon ja näin mahdollistetaan kaikille sopiva haastavuustaso. Treeneissä pääsee oppimaan sekä jalkapallotaitoja että haastamaan itseään liikunnallisesti monipuolisesti. Jokainen treeni pitää sisällään alkulämmittelyn, pallotaito-osion sekä ohjatun pelin osuuden. Lisäksi kuntofutiksessa unohtaa helposti ajan ja paikan, sillä hyvän yhteishengen ja motivoivien harjoitteiden flow tempaa liikkujan mukaan.