TERVETULOA MUKAAN SEURAMME TOIMINTAA!

EBK ry on perustettu jo vuonna 1940 ja se vaalii perinteitään Espoon vanhimpana yhä toimivana jalkapalloja futsal-seurana. EBK:lla on merkittävä rooli Keski-Espoon ja sitä ympäröivien alueiden liikuttajana. Olemme mukana Olympiakomitean ja Palloliiton Tähtiseura-ohjelmassa sitoutuen toimintamme jatkuvaan kehittämiseen.

Me seuratoimijat – mm. toiminnanjohtaja, junioripäällikkö, akatemiakoordinaattori, hallituksen jäsenet, joukkueenjohtajat, rahastonhoitajat, huoltajat, valmentajat – olemme täällä sinua varten. Seuratoiminta on yhteinen asiamme!

Toimintamme jakautuu ikäluokkiin. Ikäluokan sisällä on yleensä useampia peliryhmiä tai joukkueita. Tällä pyrimme varmistamaan sen, että jokaiselle harrastajalle löytyisi juuri oikean tasoista toimintaa. Esimerkiksi 12-15 -vuotiaiden kilpailullisimmat ryhmät, Akatemiajoukkueet, koostuvat erittäin motivoituneista ja tavoitteellisista harrastajista, jotka voivat tähdätä jopa maajoukkue- tai ammattilaisuraan asti. Akatemiatoiminnassa tarjoamme kokonaisvaltaista kehitystä kilpaurheilijana, johon voi sisältyä ikäluokasta riippuen mm. mittauksia henkilökohtaisen kehityksen seuraamiseksi, henkilökohtaisia harjoitusohjelmia, henkistä valmennusta ja kasvaneita harjoitusmääriä.

Harrastuspainotteisemmissa ryhmissä taas useimmilla pelureilla on myös muita harrastuksia, eikä viikon illoista jalkapalloon käytetä yleensä paria kolmea enempää. Haluamme seurana panostaa samanarvoisesti sekä kilpa- että harrastetoimintaan. Toimintamallimme perustuu Suomen Palloliiton suunnittelemaan ikäluokka- ja pelaajapolkumalliin, jossa pelaaja harjoittelee juuri oikeanlaisia harjoitteita juuri oikeassa vaiheessa pelaajauraansa. Tällä pyritään pelaajan pelitaitojen kehittymiseen, mutta myös pelaajan fyysisten ominaisuuksien kehittymiseen oikeassa tahdissa taitojen kanssa. Pelaajapolkumallin avulla pyrimme yhtäältä harrastuksen mielenkiinnon säilymiseen ja toisaalta loukkaantumisten ehkäisemiseen harrastuksen fyysisyyden lisääntyessä vuosien kuluessa.

Seuran pelaajapolut U5 - U15: