Kummipelaajatoimintaa EBK:ssa kaudella 2024
Esbo BollklubbJulkaistu: 01.07.2024 09.11

Kummipelaajatoimintaa EBK:ssa kaudella 2024

Seuran sisäinen kummipelaajatoiminta käynnistyi toukokuun lopussa, kun naisten edustusjoukkue on tehnyt alkukesän vierailujaan EBK:n tyttöjoukkueisiin. Naisten edustusjoukkue jatkaa toimintaa syksyyn asti, ja myös miesten joukkueen on tarkoitus aloittaa toiminta ennen kesätaukoa.

Kummitoiminnan perimmäisenä tarkoituksena on luoda arvokasta ja merkityksellistä vuorovaikutusta junioreiden ja edustusjoukkueiden välillä. EBK:n junioreille halutaan tarjota esikuvia ja innoitusta jalkapalloon myös seuran sisältä. Kummipelaajatoiminta vahvistaa myös seurayhteisöä, kun edustusjoukkueiden pelaajat pääsevät tutustumaan lähempää seuran junioritoimintaan ja antamaan panoksensa seurakulttuurin rakentamiseen.

Naisten edustusjoukkueen hyökkääjä Taru Kalliovaara on ollut ilahtunut kummitoiminnan positiivisesta vastaanotosta.

“Kummivierailu oli puolin ja toisin tosi onnistunut kun tytöistäkin huomasi, että vierailua oli odotettu innolla, mistä kiittäminen myös joukkueen valmennusta”, summaa Kalliovaara.

”Joukkueessa oli hirveä määrä energiaa, joka tarttui meihin aikuisiinkin ja saatiin kivat pelit ja leikit aikaan kun oltiin ensin pidetty tutustumiskierros pidemmän kaavan kautta. Nimikierroksen aikana tuli selväksi ainakin, että joukkueen kollektiivinen lempiruoka on sushi.”

Intoa löytyi vierailun jälkeenkin, mikä välittyi seuraavassa kotiottelussa edustusjoukkueeseen asti. Taru Kalliovaara kiitteleekin kummijoukkueensa loistavaa tukea:

”Oli ihan mahtavaa saada tytöt vierailua seuranneeseen peliin pallotytöiksi ja kannustamaan!”