Timo Lanki EBK:n toiminnanjohtajaksi
Esbo BollklubbJulkaistu: 17.10.2024 10.49

Timo Lanki EBK:n toiminnanjohtajaksi

Elokuussa pidetty toiminnanjohtajan rekrytointi on saatu päätökseen ja tehtävään on valittu Timo Lanki. Pitkän historian seuratyöskentelyssä omaava Lanki aloittaa toiminnanjohtajan tehtävässä marraskuun alussa.

“Aloitan suurella innostuksella ja mielenkiinnolla toiminnanjohtajan tehtävässä! On hienoa päästä mukaan kehittämään EBK:n seuratoimintaa. Aloitin valmentamisen EBK:ssa noin 15 vuotta sitten, minkä lisäksi olen valmentanut kahdessa muussa seurassa poika- ja tyttöjoukkueita sekä viimeksi naisten edustusjoukkuetta valtakunnallisen Kakkosen tasolla, ja edelliset kaksi vuotta toimin myös valmennuspäällikkönä HIFK Soccer rf:ssä. Tämän lisäksi olen toiminut muutaman vuoden toisen espoolaisen seuran, FC Honka ry:n, hallituksessa. Muu työhistoriani on liike-elämästä rahoituksen ja riskienhallinnan parista.”

Tiedossa on monipuolinen ja vastuullinen tehtävä EBK:n seuraympäristössä, sillä toiminnanjohtaja vastaa tehtävässään seuran operatiivisesta johtamisesta sekä toiminnan strategisesta kehittämisestä. Lanki tulee toimimaan valmentajien ja valmennuspäälliköiden esihenkilönä sekä ohjaamaan muiden seuran toimihenkilöiden toimintaa. Ensiaskeleet roolissa ovatkin Lankille jo selvät:

“Aluksi on tärkeää perehtyä seuran nykyisiin toimintamalleihin sekä tutustua seuran työntekijöihin, joukkueisiin ja niiden toiminnassa mukana oleviin ihmisiin. Myös muihin sidosryhmiin tutustumisen priorisoin korkealle.”

Toiminnanjohtaja on keskeisessä roolissa seuratoiminnan kehittämisessä sekä EBK:n aseman vahvistamisessa suomalaisessa jalkapallossa ja futsalissa. Lanki omaa pitkän historian urheiluseuroissa työskentelystä ja tekee työtään rakkaudesta lajiin. Marraskuun alun lähestyessä uusi toiminnanjohtaja suuntaa katsettaan tehtävään innokkain mielin:

“On hienoa palata EBK:hon vuosien tauon jälkeen. Odotan haasteellista ja mielenkiintoista tehtäväkenttää minulle tärkeiden lajien parissa!”

Onnittelut valinnasta ja tervetuloa takaisin EBK:hon, Timo!