Esittelyssä viikon joukkue: EBK T10-12
Esbo BollklubbJulkaistu: 07.08.2024 16.56

Esittelyssä viikon joukkue: EBK T10-12

Tämän viikonlopun pallotyttövuorossa toimii EBK:n T10-12 -joukkue. Sen kunniaksi jatkamme pienen kesätauon jälkeen juniorijoukkueiden esittelyjä.

T10-12 -joukkueessa on 30 pelaajaa, jotka pelaavat kahdessa eri peliryhmässä, joiden välillä pelaajat siirtyvät tarpeen mukaan. Heistä haastateltaviksi saimme tähän juttuun Elsan ja Tutin.

Maalivahtina ja puolustajana pelaava Elsa (#13) kertoo lempipelaajansa olevan ranskalainen Antoine Griezmann, joka pelaa monipuolisesti eri hyökkäyspään rooleja. Elsan lempijoukkue on Suomen maajoukkue ja lempiruoka on pasta carbonara. Elsan lempiväri on beige.

Tutti (#11) pelaa puolestaan yleensä laidassa tai keskellä hyökkääjänä. Tutin lempijoukkueita ovat Real Madrid ja Manchester United. Lempipelaajakseen hän nimeää Samuel Eto’on, joka pelasi urallaan niin ikään hyökkääjänä. Lempiruokaa ei Tutilla ole, mutta lempivärejään hän kertoo olevan musta ja valkoinen.

Elsa ja Tutti vastasivat yhdessä kysymyksiin joukkueen viimeaikaisista kuulumisista.

Miten treenit ovat menneet? Mitä olette harjoitelleet?

• Treenit ovat menneet hyvin. Olemme harjoitelleet ainakin syötön jälkeen uuden paikan hakemista ja pallon haltuunottamista.

Oletteko osallistuneet kesän aikana turnauksiin?

• Osallistuimme Stadi Cupiin kahdella peliryhmällä. Sininen pääsi semifinaaliin asti. Kävimme katsomassa myös toistemme pelejä.

Miten sarjapelit ovat menneet?

• Pelit menivät keväällä hyvin. Viimeksi meillä oli pelejä kesäkuussa, mutta ne jatkuvat ensi [tällä] viikolla.

Mikä on teidän mielestä ollut kivointa jalkapallossa nyt viimeaikoina?

Tutti:

• Maalinteko ja harhautukset.

Elsa:

• Urheileminen on itsessään kivaa. Harjoitusten jälkeen on hyvä olo, kun on päässyt treenaamaan. Kavereiden näkeminen on myös kivaa ja tärkeää.

Isot kiitokset joukkueen kuulumisista ja haastattelusta Elsalle ja Tutille!

EBK T10-12 on tänä viikonloppuna paitsi pallotyttöinä, myös buffet-vuorossa edustusjoukkueiden peleissä lauantaina. Haaveissa joukkueella on mahdollinen ulkomaan turnausreissu, mutta varainkeruuta tehdään myös yleisesti joukkueen toimintaa varten. Tulevan viikonlopun buffet-tuotot menevät kokonaisuudessaan vuorossa olevalle juniorijoukkueelle. Edareiden ottelussa on siis samalla mahdollisuus kerryttää varoja junioreiden kassaan, jos asioit kahviossa!

Miesten Kakkosen ottelu klo 15.00 ja Naisten Ykkösen ottelu klo 18.00.

Kahvio on auki klo 14.30-20.00.